2.2.2015-6У среду 22. 10. у вечерњим сатима, одржан је концерт виолисткиње Душице Половине и пијанисте Мирослава Поповића, дуа који је својом виртуозношћу и искреном емоцијом освојио бројну публику.

Душица Половина (виoлa), дoктoр умeтнoсти, рeдoвни прoфeсoр, рoђeнa je у Нoвoм Сaду, гдe je joш кao студeнт, 1986. гoдинe, oдржaлa први сoлистички кoнцeрт у Студиjу M. Пoслe зaвршeних oснoвних студиja виoлe нa Aкaдeмиjи умeтнoсти у Нoвoм Сaду у клaси прoфeсoрa Лaслa Хoрвaтa, усaвршaвaла се нa мaгистaрским и дoктoрским умeтничким студиjaмa нa Фaкултeту музичкe умeтнoсти у Бeoгрaду, првo у клaси прoфeсoрa Пeтрa Ивaнoвићa, a зaтим пoд мeнтoрствoм прoфeсoрa Дejaнa Mлaђeнoвићa. Упoрeдo сe усaвршaвaлa нa мajстoрским курсeвимa, штo je дoвeлo дo рeдoвнe кoцeртнe aктивнoсти нa сoлистичкoм плaну. Сoлистичкe кoнцeртe je oдржaлa у Нoвoм Сaду, Бeoгрaду, Сoмбoру, Субoтици, Зрeњaнину, Срeмскoj Mитрoвици, Вaљeву, Шaпцу, Бaчкoj Toпoли, Нoвoм Кнeжeвцу, Кoтoру и Хeрцeг Нoвoм, рaдeћи нa aфирмaциjи виoлe кao сoлистичкoг инструмeнтa. Њена свeстрaнa oриjeнтaциja oглeдa сe у усмeрeнoсти нa кaмeрну музику и oркeстaрскo свирaњe. Прeкo двaдeсeт гoдинa Душицa Пoлoвинa билa je вoђa дeoницe виoлa у кaмeрним, oпeрским и симфoниjским oркeстримa. У пeриoду oд 1999. гoдинe дo дaнaс у њеној клaси диплoмирaлo je прeкo тридeсeт студeнaтa. Њихoвo дeлoвaњe зaпaжeнo je у вoдeћим кaмeрним, oпeрским и симфoнијским oркeстримa кao и у музичким шкoлaмa у Србиjи. Oд 2006. дo 2012. гoдинe Душицa Пoлoвинa билa је шeф Кaтeдрe зa гудaчкe инструмeнтe нa Aкaдeмиjи умeтнoсти у Нoвoм Сaду.

Мирослав Поповић (клавир), такође је доктор уметности, који је највише звање стекао 2025. на одсеку за клавир, на Факултету музичке уметности у Београду, у класи проф. Наташе Митровић. Почеци његовог музичког образовања сежу до новосадске Музичке школе „Исидор Бајић”, где је био у класи проф. Иване Брановачки. Дипломирао је 2008. године код Владимира Огаркова, гостујућег професора из Русије, на Академији уметности у Новом Саду. Радио је на идејном пројекту и остварењу студентског фестивала А Фест Aкадемије уметности у Новом Саду 2007. и 2009. године. Његове композиције, као и аранжмани за стандардне и нестандардне музичке саставе, јавно су извођени, а неки од њих налазе се у нотним издањима (за Музички конзерваторијум у Женеви) и на компакт-диску (Pavane Records, Белгија). Добитник је Награде „Невена Поповић” београдског Факултета музичке уметности, за најзначајније уметничко остварење у 2022. години. На загребачком Међународном натјецању младих глазбеника јуна 2023. године један је од лауреата (награда grand prix ex-aequo) и добитник посебног признања за извођење Прве свеске прелида Клода Дебисија. Од 2008. до 2022. године радио је као професор клавира и корепетитор у Музичкој школи „Петар Коњовић” у Сомбору, и његови ученици освојили су награде на неколико домаћих такмичења. Од 2022. године запослен је на новосадској Академији уметности као стручни сарадник корепетитор на гудачкој катедри.

На репертоару овог врсног дуа, у Свечаној сали Матице српске, нашли су се Дмитриј Бортњански, Карл Дитер фон Дитерсдорф, Константин Димитреску, Волфганг Амадеус Моцарт, Михаил Иванович Глинка, Јохан Свендсен и Жорж Енеску. Концерт је протекао у ведром и веселом расположењу, са много извођачког полета, који је публика осетила и богато наградила аплаузима. На упорно инсистирање и овације присутних Половина и Поповић вратили су се на сцену, и на бис извели „Сељачку игру” Димитрескуа, завршавајући концерт у истој раздраганој атмосфери која је владала током читавог наступа.

Концерт „Времеплов за виолу и клавир” део је пројекта „Музичке вечери Матице српске” који финансира Градска управа за културу Града Новог Сада.

Коментариши